خبرهای داغ:

روایت  از زنان خودساخته خطه خورشید؛ ماجرای اشتغال‌ ۴۰۰ سرپرست خانوار به همت بانوی کارآفرین مسجدی

روایت  از زنان خودساخته خطه خورشید؛
ماجرای اشتغال‌ ۴۰۰ سرپرست خانوار به همت بانوی کارآفرین مسجدی
فهیمه جهان‌شکیب، دارای دکترای مدیریت کسب و کار، می‌گوید: از همان شروع به کار، اشتغال‌زایی را از حاشیه شهر با همکاری مساجد و فرهنگسراها شروع کردم و در حال حاضر ۴۰۰ مددجوی کمیته امداد با من همکاری می‌کنند.
کد خبر: ۹۶۱۰۳۷۲
|
۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۸
 

 

به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان- فهیمه جهان شکیب، کارشناس طراحی دوخت و دارای دکترای مدیریت کسب و کار دارد. می گوید رشته تحصیلی‌اش طراحی دوخت بوده و قبل از کرونا مربی جهادی حاشیه شهر در مساجد و فرهنگسراها بوده و همزمان مزون شخصی نیز داشته است. از دوران اوج کرونا وارد کار تولیدی شده و الان روزانه ۳۰ هزار گان بیمارستانی تولید می کند.

این بانوی کارآفرین مشهدی می گوید: چرخکارهای من همان افرادی بودند که در حاشیه شهر به صورت جهادی به آنها آموزش داده بودم و در آن زمان برای آنها اشتغال ایجاد کردم. در کنار این پروسه روزانه ۵ هزار ماسک تولید کردم.  

او ادامه میدهد: همه این اتفاقات خوب را مدیون ۷۰۰ نیروی چرخکاری می دانم که در خانه کار می کردند و من را در این کار سخت یاری کردند. در مدرسه ای که آن زمان به دلیل کرونا تعطیل شده بود، علاوه بر مواد اولیه، کار برش را انجام میدادم و برای چرخ‌کارها ارسال می کردم.

 

گفتگوی خواندنی با بانوی کارآفرین مسجدی که راهبر شغلی ۴۰۰ بانوی سرپرست خانوار است

 

جهان شکیب به روند حرفه ای شدن کسب وکارش اشاره و بیان می کند: بعد از اینکه به عنوان کارآفرین موفق سال ۹۸ شناخته شدم به پیشنهاد یکی از دوستان از کمیته امداد ۱۰۰ میلیون تومان وام اشتغال دریافت کردم، تا آن زمان من از هیچ  ارگانی به دلیل شرایط سخت پرداخت تسهیلات، وام دریافت نکرده بودم، مبلغی که کمیته امداد سه سال پیش به من داد ۳۰۰ نفر بیشتر از آنچه که خود می خواستم اشتغالزایی داشته باشم بوده، از اینرو خود را مدیون این قشر می دانم و تمام تلاش خود را می کنم که هر کدام یک کارآفرین باشند.

او می گوید: با این وام کارگاه بزرگی دایر و ۷ عدد چرخ خریداری کردم و نیروهای خود را افزایش دادم به طوری که برخی محصولات خود را با برند گوهرشاد و تولید حجاب برای عمان و قشم صادر کردم.  

او در مورد علت ورود به حوزه تولید محصولات حجاب اینگونه توضیح می دهد: در حال حاضر که ملزومات حجاب گران شده و از طرفی مسئله حجاب در جامعه کم رنگ شده وظیفه خود می دانستم که در این خصوص با تولید محصولات در حیطه حجاب و فروش آن با سود حداقلی ورود کنم.

 

گفتگوی خواندنی با بانوی کارآفرین مسجدی که راهبر شغلی ۴۰۰ بانوی سرپرست خانوار است

 

جهان شکیب می گوید: ۱۹۰۰ هنرجو را آموزش دادم و برای ۵۰۰ نفر ماهیانه واریز انجام می شود و برای بیش از ۴۰۰ مددجوی کمیته امداد اشتغال زایی شده است.  

این راهبر شغلی می افزاید: به همت یکی از خیرین کارگاهی در اختیار ما قرار داده شده که هنرجویان به صورت رایگان آموزش داده می شوند و بعد کار را در خانه شروع می کنند.

این راهبر شغلی چشم اندازی برای خود ترسیم کرده و می گوید: چشم انداز من برای آینده، تهیه یک سوله بزرگ با تمام تجهیزات برای اشتغال افراد نیازمند در حیطه کاری خودم می باشد و اگر افرادی خواسته باشند در کنار امن خانواده خود کار کنند، چرخ رایگان در اختیار آنها بگذارم.

خبرنگار: مرضیه وحدت

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار